سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ام جی 360 به عنوان یک ماشین چینی چگونه عمل میکند؟

از زمان نهایی شدن روند ساخت خط تولید برند ام‌جی توی  ایران که با سرمایه‌گذاری مشترک و سه‌گانه طرف‌های ایرانی، چینی و آذربایجانی انجام گرفتش، زمان زیادی می‌گذره. سری 360 که حاصل این همکاری بود در نهایت به تعداد پنج هزار دستگاه تولید شد و سپس خط تولید رو ترک کرد تا خیلی زود یکی از محصولات کیفی صنعت خودرو چین با بازار ایران وداع کنه....

 

 

درباره ی جیلی امگرند Ec7 با رنو مگان بیشتر بخوانید.

 

در مقام مقایسه با آریزو 5 نیز 360 خودرویی کشیده‌تر است؛ گرچه ارتفاع دو خودرو یکسان بوده، فاصله بین دو محور ام‌جی یک سانتی متر بیشتر از چری و عرض چری یک سانتی‌متر پهن‌تر از ام‌جی است. این خودرو در مقایسه با خودرو‌ رنو سیمبل نیز 30 سانتی‌متر بلندتر، هفت سانتی‌متر پهن‌تر و دو سانتی متر کوتاه‌تر است. با این تفاسیر 360 را می‌توان خودرویی دانست که بر طبق استانداردهای سگمنت C و سدان‌های شهری ساخته شده و با حجم صندوق 480 لیتر از نظر گنجایش و دربرگیری، خودرویی استاندارد، مطلوب و جادار است.
ام‌جی 360 تولید ایران که با دو گونه پیشرانه چهار سیلندر بنزینی 1500 سی‌سی تنفس طبیعی و 1400 توربو تولید می‌شود، به ترتیب قدرتی معادل 107 و 154 اسب بخار و گشتاوری در حدود 135 و 232 نیوتون متر را به خریدارانش ارائه کرد. بنا بر آنچه سایت پدال به آن اشاره کرده، برای انتقال قدرت در ام‌جی 360 سه گزینه پنج دنده دستی، چهار دنده اتوماتیک و هفت دنده دو کلاچه وجود دارد که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند. لازم به ذکر است که جعبه‌ دنده هفت سرعته دو کلاچه نیز از شورولت کروز به عاریت گرفته شده است.
گنجایش باک این خودرو 55 لیتر بوده و مصرف بنزین هر دو گونه 360 نیز به ترتیب 6 و 6/6 لیتر است که نسبت به رقبا در وضعیتی مشابه قرار دارد. لیست امکانات ام‌جی گرچه بلند و کامل است اما نمی‌توان ادعا کرد ام‌جی در این بخش بی‌رقیب است. از نظر تجهیزات ایمنی، 360 مجهز به دو ایربگ در جلو، دو ایربگ کناری و دو ایربگ پرده‌ای است. علاوه بر این،360 مجهز به دیسک‌های خنک شونده در جلو و دیسک‌های ساده در عقب است. علاوه بر این 360 به سیستم‌های ترمز ای‌بی‌اس، ای‌بی‌دی، بی‌ای، تی‌سی‌اس، ای‌اس‌پی و نشانگر میزان باد تایرها مجهز است.
از جمله تجهیزات دیگر 360 می‌توان به سیستم حرکت – توقف، سیستم تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی مجهز به ورودی یو اس بی، آیو ایکس، شش بلندگو، اتصال بلوتوث و کنترل‌های روی فرمان، رهیاب جی‌پی‌اس، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های روشنایی روز و خودکار، پاور ویندوز، سانروف، سیستم ضد سرقت، سنسور عقب و دوربین دنده عقب نیز اشاره کرد. نبود سیستم کروز کنترل ضعف بزرگی است که ام‌جی 360 از آن رنج می‌برد، در عین حال کیفیت ساخت مناسب و برچسب قیمت متعادل و زیر 200 میلیونی می‌تواند برخی از علاقه‌مندان به سدان‌های شهری کوچک و سایز C را به سمت این خودروی خانوادگی بکشاند.