سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه جیلی امگرند EC7 با رنو مگان و دیگر خودروها!

شاید کم‌تر ماشینی مثل  جیلی از بدو ورود به ایران این تعداد رقیب سرسخت داشته باشه. توی بین این همه رقیب، مقایسه‌ بین این ماشین  چینی با یکی از تولیدات رنوی فرانسوی و خودرویی دیگر از چین خواهیم داشت.به نظر یه مقایسه چالشی باید باشه :))) 

 

درباره ی نقد و بررسی خودروی چینی هاوال H2 بیشتر بخوانید.

 

 

 

مقایسه با رنو مگان

هنگام ورود جیلی امگرند EC7 به ایران، رنو مگان یک مونتاژ داخلی از کمپانی شناخته شده و پرطرف‌دار رنو بود و با حضوری موفق طی سال‌های متمادی در ایران، جای خود را در بین مصرف کنندگان ایرانی باز کرده بود. حالا جیلی باید به‌عنوان محصولی تولید شده در کشور بی‌اعتباری مانند چین، با این خودرو رقابت می‌کرد. اما جیلی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسبش توانست به‌خوبی از پس این رقابت برآید و توجه‌ها را به خود جلب کند و فصلی جدید برای خودروهای چینی در بین ایرانیان بی‌اعتماد به چین و محصولاتش باز کند.

 

طراحی ظاهری

هر چه در طراحی ظاهر، جیلی امگرند EC7 قابل قبول و جذاب به‌نظر می‌رسد، رنو مگان خسته کننده و تکراری است. هر چند جیلی امگرند EC7 این ظاهر را از تویوتا کرولا عاریه گرفته، اما با تغییرات به‌جا در بخش چراغ‌ها و خطوط بدنه، تفاوت‌های لازم را ایجاد کرده است تا بتواند ظاهری جذاب و امروزی به خود بگیرد. ظاهری که رینگ‌های اسپرتش با طرح نسبتاً پیچیده‌شان آن را تکمیل می‌کنند، خصوصیتی که رنو مگان از آن محروم است. رنو مگان در ابتدا به‌عنوان هاچ‌بک طراحی شده بود و با تغییر به‌سوی صندوق‌دار شدن، همخوانی‌اش را با معیارهای معمول بازار از دست داده و ظاهری پیدا کرده که چندان باب طبع خودروبازان نبوده و نیست.

 

 

مقایسه با برلیانس H330

چند سالی پس از ورود جیلی به داخل کشور، برند دیگری از چین وارد ایران شد که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. خودرویی دیگر، که مانند رنو مگان، حاصل مونتاژ در پارس خودرو بود و رقیب جیلی امگرند وارداتی محسوب می‌شد. برلیانس H330 خودرویی بود با ظاهری مدرن که شریک خوش‌نامی مانند BMW آلمانیِ محبوب ایرانیان داشت. در نتیجه بلافاصله پس از ورود به کشور، توانست فروش خوبی داشته باشد و به رقیب مهمی برای هم‌وطن خود تبدیل شود. اما آیا با تمام این اسم‌ورسم‌ها، برلیانس  H330 در عمل نیز به اندازه جیلی خوب بود؟برتری از آن کیست؟

برلیانس H330 شاید در طراحی ظاهری خوب ظاهر شده باشد، زیرا ظاهرش را از BMW سِری 1 عاریه دارد، اما درون کابین، چه در بخش طراحی و چه در بخش متریال، توقعات را برآورده نمی‌کند. جیلی امگرند EC7 در طراحی و متریال خوب ظاهر شده و نمره قابل قبولی گرفته است. در مورد فضای داخلی نیز با توجه به ابعاد خودروها، باید گفت جیلی امگرند EC7 فضای مناسب‌تر و راحت‌تری را در اختیار سرنشینان می‌گذارد و سواری نرم‌تری نیز دارد. همچنین، صندوق بزرگ‌تر جیلی امگرند در این بخش نیز برتری را از آن خود کرده است. در بخش موتور نیز برلیانس H330 قدرت مناسبی نسبت به بدنه ندارد و در مدل دنده اتوماتیک نیز ضرایب دنده مناسب انتخاب نشده است، حال آن‌که جیلی امگرند EC7 در بخش فنی تمام نمرات لازم را داراست.