سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی شاستی بلندهای چینی!

همه ما می‌دانیم که این روزها و سال‌ها، خودروهای شاسی بلند به محبوب‌ترین گزینه تو بین  خریداران تبدیل شدهن و روز به روز هم بر محبوبیتش بیشتر میشه. ولی توی سالای اخیر به دلایل مختلف، بازار ایران تبدیل شده به جولانگاه خودروهای چینی در حالی که ایرانیان در سال‌های نه چندان دور به بهترین خودروهای جهان دسترسی داشتند.

 

درباره ی افت شدید تولید خودروهای چینی بیشتر بخوانید.

 

در این نوشتار قصد داریم مقایسه‌ای میان شاسی بلندهای چینی موجود در بازار کشورمان داشته باشیم. جای تاسف دارد که بگوییم مدتی قبل، با پولی که اکنون برای یک شاسی بلند چینی می‌پردازید، می‌توانستید بهترین شاسی بلندهای کره‌ای و ژاپنی را خریداری کنید که در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما امروز باید به همین چینی‌ها اکتفا کنیم. باید یک نکته را هم در این مقایسه در نظر بگیریم که رتبه‌بندی خودروهای زیر بر اساس ارزش خرید آنها صورت گرفته و ممکن است خودرویی با کیفیت بالاتر، در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد که این تفاوت، به دلیل اختلاف قیمت بین خودروهاست.

بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها در این بین، هاوال H2 است که توسط گروه بهمن مونتاژ و عرضه می‌شود. هاوال H2 از همان بدو ورود به بازار کشورمان، مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و نظرات مثبت زیادی را دریافت کرد. هاوال H2 در بازار کشور چین هم خودرو محبوبی محسوب می‌شود و به فروش بالایی دست پیدا کرده است. H2 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تورو بهره می‌برد که قادر است 148 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن را به کمک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال دهد. ماشین 3، هاوال H2 را بهترین گزینه در میان شاسی بلندهای حاضر در این رده قیمتی می‌داند.

جایگاه دوم: جک S5

جک S5 یکی از شاسی بلندهای کمپانی جک است که کرمان موتور آن را در ایران تولید می‌کند. جک S5 یک شاسی بلند کوچک است و با طراحی ظاهری نسبتا خوبی که دارد، و هماهنگی مناسبی میان اجزای مختلف بدنه دیده می‌شود. به علاوه اینکه جک اس 5 از یک موتور 2.0 لیتری توربو با 174 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این قدرت به کمک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب جک S5 خودرو نسبتا سریعی است و در جایگاه دوم بهترین‌ها قرار می‌گیرد. قیمت جک S5 در حال حاضر کمی بیشتر از 300 میلیون تومان است.جایگاه سوم: بی وای دی S7

ی وای دی S7 یکی از جدیدترین خودروهای چینی است که در بازار کشورمان حضور پیدا کرده و توسط کارمانیا عرضه می‌شود. S7 یک نمونه به‌روزتر و مجهزتر از S6 است که تجهیزات رفاهی بی شماری را در اختیار شما قرار می‌دهد و از این جهت قابلیت رقابت با خودروهای روز دنیا را دارد. بی وای دی S7 علاوه بر تجهیزات رفاهی از نظر فنی هم یکی از برترین خودروهای حاضر در این لیست به شمار می‌رود چراکه به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو با 203 اسب بخار قدرت مجهز شده است. به این ترتیب S7 را باید یکی از بهترین گزینه‌های چینی موجود بدانیم.جایگاه چهارم: بی وای دی S6بی وای دی یکی از کمپانی‌های چینی است که محصولات نسبتا باکیفیتی تولید می‌کند و کار خود را هم در ایران با شاسی بلند S6 آغاز کرد. از آنجا که شرکت تولیدکننده محصولات بی وای دی در ایران یعنی کارمانیا عملکرد چندان خوبی در رابطه با خدمات پس از فروش خود ارائه نداد، بی وای دی S6 نتوانست به جایگاه اصلی خود در بازار کشورمان دست پیدا کند. این در حالی است که این خودرو یکی از محصولات باکیفیت چینی در بازار کشورمان به شمار می‌رود. موتور به کار رفته در S6 حجم 2.4 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 160 اسب بخار قدرت تولید کند. 

جایگاه پنجم: بورگوارد BX5بورگوارد BX5 یک کراس اوور چینی-آلمانی است که یکی از کامل‌ترین و باکیفیت‌ترین شاسی بلندهای چینی به شمار می‌رود اما باتوجه به قیمت بالا در ایران، در این جایگاه از لیست قرار گرفته است. بورگوارد BX5 از نظر طراحی، کیفیت ساخت و کیفیت سواری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. موتور به کار رفته در بورگوارد BX5 حجم 1.8 لیتری و 4 سیلندر دارد و با کمک توربوشارژر می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

جایگاه ششم: SWM G01

SWM G01 یک شاسی بلند چینی جدید است که سیف خودرو آن را به عنوان جایگزین بیسو T5 معرفی کرده است. SWM G01 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده. از آنجا که SWM G01 حتی در بازار چین هم خودرو جدیدی است، نمی‌توان به راحتی اظهار نظر کرد اما می‌دانیم که علاوه بر موتور نسبتا قدرتمند، تجهیزات رفاهی مناسبی هم دارد.