سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معایب و محاسن خودروی برلیانس H320!

ماشین برلیانس H320، یه هاچ بک کامپکت، از آپشناش موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه 1.5 لیتری هستش. پیشرانه استفاده شده توی ماشین برلیانس H320 حجمی برابر با 1498 سی‌سی هستش که قدرتی رو برابر با 103 اسب بخار در 5800 دور توی دقیقه و حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر تولید می‌کنه که بدون شک توی مقایسه با وزن اون یکم ضعیف عمل می‌کنه.طرفدارای خودشم داره توی ایران.

 

درباره ی تجربه رانندگی با چری آریزو5 بیشتر بخوانید.

 

 

گیربکس 4 دنده‌اتومات و 5 دنده دستی برلیانس H320 این خروجی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در قسمت گیربکس هم قطعا با مشکلاتی روبرو خواهید بود که از آن جمله می توان به عدم هماهنگی موتور و جعبه دنده اشاره کرد که باعث کندی عکس العمل این خودرو شده است .

برلیانس H320 در 2 گیربکس اتومات و دستی تولید و عرضه شده است. البته شرکت تولیدکننده ادعا کرده است که گیربکس AMT برلیانس H320 از محصولات شرکت آلمانی GETRAG می‌باشد. اما اکثر خریداران از عدم هماهنگی بین گیربکس و موتور به‌خصوص در مدل اتوماتیک برلیانس H320 شکایت و نظر منفی دارند. البته این عدم عملکرد مناسب خودرو اتومات برلیانس H320 خیلی دور از انتظار نیست، چون بالاخره قدرت 103 اسب بخار برای یک خودروی دنده‌اتومات اصلاً گزینه مناسبی نیست، اگرچه گیربکس دستی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.به همین دلیل نکته ضعف خودرو اتوماتیک برلیانس H320 را می‌توان ضعیف و قدیمی بودن گیربکس آن دانست.گیربکس به‌کاررفته در خودرو برلیانس H320 به‌صورت 4 سرعته اتوماتیک است که باید بگوییم از نمونه‌های قدیمی و البته درحال منسوخ به حساب می‌آید. شاید این جعبه‌دنده را برای استفاده شهری و پیمودن مسیرهای هموار مناسب ارزیابی کرد، اما برای استفاده خارج شهر و اتوبان به خاطر وجود ضریب دنده‌های کم، دچار افت توان خواهد شد و صدای آزاردهنده موتور را خواهید شنید.

 

در نمونه گیربکس دستی برلیانس H320، می‌توان کمی خوش‌بین بود. به این معنا که این مدل مجهز به جعبه‌دنده 5 سرعته دستی می‌باشد و تقریباً عملکرد و هماهنگی خوبی را نمایش می‌دهد. درمجموع باید بگوییم که در زمان گذر از سربالایی‌ها و در زمان رانندگی پرسرعت این خودرو شما را کاملاً ناامید می‌کند. اکثر خریداران برلیانس H320 عنوان می‌کنند که در زمان عبور از مسیرهای سربالایی، سرعت خودرو کم می‌شود و با افت روبه‌رو خواهد شد. بنابراین در بحث شتاب برلیانس H320، مدل اتوماتیک اصلاً رضایت‌بخش و مطلوب نمی‌باشد، اما مدل دستی تاحدی قابل‌قبول مشتریان است.

مطمئناً وزن خودرو اهمیت زیادی در عملکرد موتور آن دارد. چرا که اگر خودرو سبک‌وزن باشد، شاهد عملکرد بهتر پیشرانه آن خواهیم بود. وزن این خودرو برابر با 1240 کیلوگرم است که باید بگوییم برلیانس H320 دستی شتاب و سرعت بهتر و قابل‌قبول‌تری نسبت به رقبای خو دارد. این خودرو شتاب صفر تا صد را در 13.2 ثانیه در مدل دستی و در 16 ثانیه در مدل اتومات طی می‌کند که باید بگوییم درمقابل رقبای خود هیچ حرفی برای گفتن و مقایسه ندارد و آمار قابل قبولی نیست.

 

البته باید بگوییم که مشکل اصلی بیشتر خودروهایی که در ایران تولید و عرضه می‌شوند، ضعف مونتاژ را خواهند داشت که خودرو برلیانس H320 نیز از این امر مستثنی نمی‌باشد. عملکرد ترمزهای برلیانس H320 ضعیف است و اگر ترمزدستی خودرو را بکشید و در حالت D بگذارید، باز هم شاهد حرکت خودرو هستید. کاپوت این خودرو 1.5 برابر سنگین‌تر از کاپوت پژو پارس است و اینکه معمولاً در این قسمت جک به کار نرفته است. حجم صندوق‌عقب 4600 لیتر است که می‌توان به‌راحتی کوچک بودن آن را بیان کرد.

درمورد مصرف سوخت خودرو برلیانس H320 نیز باید بگوییم که در مدل دستی برابر با 6.4 لیتر و در مدل اتومات برابر با 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این میزان مصرف سوخت برای یک خودرو 1240 کیلوگرم تقریباً بالا است. چون میزان مصرف سوخت خودروهای دیگر که البته وزن بالاتری نیز دارند، شاهد میزان کمتری به نسبت هستیم

درابتدا باید بگوییم که استفاده از پلاستیک خشک برای ساخت کابین برلیانس H320 نشان از عیب طراحی داخلی این خودرو دارد. البته در بیشتر خودروهایی که در این رنج قیمت هستند، وجود این موارد و کیفیت پایین متریال کابین قابل مشاهده خواهد بود. درکل باید بگوییم که طراحی و کیفیت اتاق خودرو برلیانس H320 به‌اندازه‌ای پایین است که قابل‌مقایسه و رقابت با رقبای این مدل خودرو نخواهد بود. البته این تازه اول راه است و تجربه نشان داده که خودرو هایی با این متریال در کابین داخلی خودرو به زودی به سر و صدا خواهند افتاد و باعث رنجش خاطر شما در رانندگی و به خصوص در مواجههبا ناهمواری های کف خیابان خواهد بود.

استفاده از 2 رنگ کروم براق و مات به همراه یکدیگر در کابین این خودرو کمی ناهماهنگ و غیرمنطقی است. چون انتخاب یکی از این 2 مورد در زیباتر کردن کابین تأثیر مثبت‌تری خواهد داشت تا 2 رنگ شبیه به هم. البته بعد از گذشت مدت‌زمان کمی از استفاده خودرو شاهد کثیف شدن سریع روکش‌های کروم براق در کابین خودرو خواهید بود.

اکثر قطعات به‌کاررفته در کابین دارای لبه‌های تیز هستند که حاکی از قالب‌گیری نامناسب و غیراستاندارد است. علاوه بر این پس از حداقل یک ساعت بودن در خودرو به‌خصوص در فصل تابستان متوجه ضعیف عمل کردن سیستم تهویه خودرو خواهید شد.

در طراحی نمای جانبی نیز وقتی‌که فرم کلی بدنه خودرو را با سایز لاستیک‌ها درنظر می‌گیرید به کوچکی لاستیک‌ها در مقایسه با بدنه خودرو پی می‌برید. همان‌طور که میدانید این عدم تناسب بین این 2 قطعه خودرو مطمئناً تأثیر منفی بر عملکرد خودرو خواهد داشت و همچنین ظاهر نامناسبی را برای خودرو ایجاد خواهد کرد که مطمئنا مورد پذیرش نسل جوان نخواهد بود.

تجربه رانندگی با خودرو برلیانس H320

تجربه رانندگی یکی از جدی‌ترین جواب‌های چرا برلیانس h320 نخریم؟ است. درمورد تجربه رانندگی با خودرو برلیانس H320 باید بگوییم که شنیدن صدای موتور در داخل کابین، گرمای زیادی که در هنگام رانندگی در خودرو احساس خواهید کرد، به‌گونه‌ای که فکر می‌کنید بخاری اتومبیل را روشن کرده‌اید، قدرت کم دور تند کولر، عدم دید مناسب از عقب و مصرف سوخت بالای این خودرو شما را در همان ساعت‌های اولیه از رانندگی کردن خسته خواهد کرد.درمورد مبحث تجهیزات و آپشن‌های رفاهی خودرو برلیانس H320 باید بگوییم که اگرچه برای این خودرو یک پکیج کامل ارائه می‌شود، اما درعین‌حال در برخی از مواقع شاهد عدم وجود برخی از امکانت و تجهیزات این خودرو بوده‌ایم.

از مهم‌ترین تجهیزات و آپشن‌های که شرکت پارس‌خودرو در این مدل خودرو ارائه نکرده است، می‌توان به عدم وجود ساعت دیجیتال جداگانه، عدم ارائه کروز کنترل و عدم وجود هندزفری و بلوتوث اشاره کرد. اگر هنگام شب سیستم صوتی خودرو را خاموش کنید، دیگر قادر به مشاهده ساعت و زمان نخواهید بود و ساعت را فقط در روز می‌توانید در خودرو مشاهده کنید.

 

درمورد امکانات رفاهی باید در آخر بگوییم که معمولاً اکثر تجهیزاتی که باید به‌طورمعمول در خودرو وجود داشته باشد، درمورد خودرو برلیانس H320 جزو آپشن‌های سفارشی قلمداد می‌شود. به طورمثال برلیانس H320 مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک شامل امکانات اضافه‌ای چون سانروف برقی 2 حالته، سیستم صوتی دارای ورودی USB و 6 بلندگو (سفارش سیستم مولتی‌مدیا)، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت مختلف، سیستم ورود بدون کلید و امکان استارت با دکمه، سیستم تهویه مطبوع خودکار، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، مجهز به روکش چرمی غربیلک فرمان و… می‌شود.