سفارش تبلیغ
صبا ویژن

MVM X33 و یا لیفان X60 کدام یک برای خرید بهتر است؟

ین روزا  تب و تاب خرید ماشین توی ایران بالا گرفته بخصوص ماشینای شاسی  بلند بالا گرفته ولی متاسفانه توی  ایران برای خرید برند های معتبر باید پول زیادی پرداخت کنیدبرای همین بعضی  ماشینای شاسی بلند چینی توی  ایران نیز با استقبال خوبی رو به رو شده  چرا که با پرداخت هزینه ای کمتر می توانید صاحب یک شاسی بلند شوید.

 

 

درباره ی مقایسه لیفان 820 و کیا سراتو 2000 مونتاژ بیشتر بخوانید.

 

 

 

خودروهای چینی به واسطه ی تنوع در تولید و داشتن امکانات رفاهی نسبت به محصولات داخلی ، خیلی سریع توانستند بخش زیادی از بازار خودرو کشورمان را به خود اختصاص دهند.در این بین از دو برند شناخته شده ی لیفان و چری که برخی از محصولات آن با نام ام وی ام به فروش می رسند به مقایسه دو محصول لیفان X60 و ام وی ام X33 جدید می پردازیم.طراحی:

ام وی ام X33 از سال 1389 توسط مدیران خودرو عرضه شد و در سال 93 فیس لیفت آن که با نام ام وی ام X33 جدید شناخته می شود در دو نمونه ی دستی و اتومات با ظاهری قابل قبول جایگزین شد. اما اگر به طور دقیق این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم متوجه اشکالاتی در طراحی قطعات آن می شوید به طوری که فواصل زیادی را بین قطعات مشاهده می کنید اما در مجموع طراحی آن دارای هماهنگی است و همان طور که گفته شد طراحی قابل قبولی دارد.

 

در مقابل لیفان X60 قرار دارد که از سال 1391 در نسخه ی دنده ای توسط کرمان موتور به بازار ایران آمد و از سال 95نیز نسخه ی اتوماتیک آن عرضه شد و از طراحی به روزتری به خصوص در نمای جلو پنجره و چراغ های جلو نسبت به ام وی ام X33 برخودار است.

 

با وارد شدن به دو کابین هر دو خودرو متوجه بی کیفیتی متریال بکار رفته خواهی شد اما در بحث طراحی باز هم لیفان ایکس 60 هست با طراحی زیبا و مدرن نمای داخلی به ویژه در نمای داشبورد که شامل نورپردازی و صفحه نمایش دیجیتال است توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.فنی :

دو خودرو مورد بررسی در این مقایسه هر دو نسخه ی اتوماتیک هستند و هر دو از پیشرانه ای 4 سیلندر با حجمی برابر ( حدود 2 لیتر ) بهره می برند که قدرت و گشتاور ام وی ام ایکس 33 با اختلاف بسیار کمی بیشتر از لیفان X60 است و با داشتن وزن بیشتر هم می تواند به حداکثر سرعت بیشتری نسبت به لیفان X60 برسد. 

 

به واسطه ی عایق بندی بهتر در لیفان ایکس 60 نفوذ صدا کمتر از ام وی ام X33 است اما صدای ناهنجار گیربکس موضوعی است که در هر دو خودرو شنیده می شود.

 

 

نتیجه گیری :

هر دو خودرو جزو ارزان ترین کراس اوور های بازار ایران به شمار می آیند و توانسته اند فروش خوبی را تجربه کنند و همچنین بازار دست دوم هر دو خودرو افت قیمت زیادی را به خود می بیند.

 

هر دو خودرو نیز جزو خودروهای پر استهلاک می باشند ولی ام وی ام ایکس 33 با توجه به کیفیت ساخت پایین تر از استهلاک بیشتری نیز برخوردار است. در پایان تصمیم با خریدار است و نمی توان نظر قطعی را بیان نمود چرا که هر کدام دارای نقاط ضعف و قوتی نسبت به یکدیگر هستند. اما با توجه به فضای بار بیشتر ، فضای بیشتر برای سرنشینان، طراحی به روزتر و مصرف سوخت کمتر لیفان ایکس 60 انتخاب بهتری میباشد.