سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی خودوری چینی هاوال H2!

هاوال H2 یکی از lماشین چینیای  کراس اور توی  بازارهای کشور هستش. این کراس اور خانوادگی رو شرکت چینی گریت وال تولید می‌کنه و برای اولین توی  سال 2014 از آن رونمایی شدش. هاوال H2 هرچند دارای ظاهری جوون پسند و تجهیزات مدرن کاملی نیستش، اما قیمت اون  رضایت خریداران و دوستداران کراس اورهای کمپاکت خانوادگی رو جلب خواهد کرد ولی لازم است که با معایب هاوال H2 آشنا بشید تا با دید واضح تری اقدام به خریدش کنین

 

 

درباره ی مقایسه دنا با برلیانس H330  بیشتر بخوانید.

 

 

 

شتاب گیری ضعیف
یکی دیگر از معایب هاوال H2 شتاب گیری ضعیف است. این خودرو از موتور با حجم 1500 سی سی استفاده می‌کند. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه این خودرو دارای حدأکثر قدرت خروجی 148 اسب بخار و حدأکثر گشتاور خروجی 210 نیوتن متر است. به همین دلیل شتاب گیری اولیه آن چندان مطلوب نیست.
اما عدم شتاب گیری رضایت بخش تنها یک سوی قضیه است؛ ضعف موتور هاوال H2 در دنده‌های بالا کاملاً مشهود است. بنابراین، می‌توان گفت که این خودرو قادر جلب رضایت افراد دوستدار سرعت‌های بالا نیست. دلیل ضعف هاوال H2 در شتاب گیری و همچنین عملکرد نامناسب آن در دنده‌های بالا را می‌توان حجم کم موتور آن دانست.
اما همچنین نباید عملکرد نامناسب گیربکس را نادیده گرفت. در هنگام شتاب گیری هماهنگی کاملی در بین عملکرد گیربکس و موتور خودرو وجود ندارد. همین هم موجب تقویت عملکرد ضعیف هاوال H2 در هنگام شتاب گیری می‌شود.
سر و صدای داخل کابین
ضعف بدنه هاوال H2 تنها در طراحی خارجی و داخلی آن نیست. یکی دیگر از معایب هاوال H2 این است که کابین این خودرو نسبت به سایر کراس اورهای موجود در بازار، دارای سر و صدای بیشتری است. یکی از نکاتی که خریداران کراس اورهای خانوادگی به آن توجه می‌کنند، احساس آرامشی است که این خودروها به سرنشینان خود منتقل می‌کنند.
اما این احساس در هاوال H2 نسبت به سایر شاسی بلندها کمتر است. همچنین این خودرو در هنگام عبور از پیچ‌ها از تعادل مورد نظر برخوردار نیست. پس می‌توان یکی دیگر از معایب هاوال H2 را حرکت گهواره‌ای این خودرو در این گونه مواقع دانست. این حرکت‌های گهواره‌ای موجب می‌شود تا سرنشین هاوال H2 احساس آرامش و امنیت لازم در خودرو را نداشته باشد.
ایمنی و تجهیزات محافظتی
بر کسی پوشیده نیست که اکثر خودروهای چینی از ایمنی لازم برخوردار نیستند. خودروهای چینی اکثراً بازارهای کشورهای مشتری اتومبیل‌های با کیفیت پایین را هدف قرار می‌دهند. اما هاوال H2 برای صادر به کشورهای پیشرفته طراحی شده، پس در این مورد محکوم به رعایت استانداردهای جهانی شده‌اند.(برای مشاهده کامل ریویو خودرو و بررسی منحنی قیمت هاوال H2 روی عکس بالا کلیک کنید)
درباره افت شدید تولید خودروهای چینی ! بیشتر بخوانید
هرچند که هاوال H2 مورد تست مؤسسه معتبر اروپایی Euro NCAP قرار نگرفته (و شاید چینی‌ها در این مورد هم از قرار گرفتن در معرض استانداردهای پیشرفته خودداری کرده‌اند)، اما این خودرو تست‌های مؤسسه استرالیایی ANCAP را انجام داده است. در نتیجه تست‌های انجام شده، هاوال H2 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی این مؤسسه استرالیایی شده است.
اما باید در نظر داشت که اعتبار مؤسسه تست و ایمنی خودروهای اروپا بسیار بیشتر از مؤسسه استرالیایی موازی آن است. به همین دلیل شاید به صورت تخمینی بتوان گفت که هاوال H2 می‌تواند 4 ستاره ایمنی را از مؤسسه اروپایی NCAP کسب کند.
خدمات پس از فروش
یکی از نکات قابل توجه در خریداری خودرو، شبکه فروش و خدمات پس از فروش آن است. اما شاید بتوان همین نکته را یکی دیگر از معایب هاوال H2 به حساب آورد. با انجام تحقیقات میدانی متوجه می‌شویم که خریداران این خودرو رضایت چندانی از مراکز خدمات پس از فروش این خودرو ندارند.
در این مورد می‌توانیم به عدم پاسخگویی به موقع، کیفیت پایین خدمات و … اشاره کنیم. در کل، وقتی که خدمات پس از فروش هاوال H2 را با سایر کراس اورهای خانوادگی موجود در بازار مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم هاوال H2 توان رقابت با آنها را دارا نیست.
در اینجا شما را با معایب هاوال H2 بیشتر آشنا کردیم. در پایان لازم است اشاره کنیم که خودروهای چینی در کل توان رقابت با خودروهای هم تراز ساخت سایر کشورها را ندارند. هاوال H2 هم از این قاعده مستثنی نیست و در مقایسه با سایر کراس اورهای کمپکت موجود در بازا حرف زیادی برای گفتن ندارد.